Je kunt overwegen om naast het verkopen aan B2B-klanten ook aan consumenten te verkopen. Als je aan consumenten verkoopt, wordt dit ook wel "business to consumer", of B2C genoemd. B2B-klanten verwachten een andere winkelbeleving vergeleken met B2C-klanten.
B2B-klanten verwachten de mogelijkheid om in te kunnen loggen in hun account en hun ordergeschiedenis te kunnen beheren. Zij verwachten dat zij specifieke productinformatie hebben die zowel de gebruikers van het product aanspreekt als de mensen die beslissen om het aan te schaffen. Bedrijven verwachten groothandelsprijzen en prijzen met een lagere marge vergeleken met detailhandelsprijzen.
B2C-klanten verwachten de prijs van de producten te zien zonder dat zij zich bij hun account hoeven in te loggen en sommige klanten rekenen liever af als gast dan dat zij een account moeten aanmaken. Zij verwachten dat de productinformatie hen direct aanspreekt, omdat zij het product gaan gebruiken. Zij verwachten detailhandelsprijzen met zo nu en dan uitverkoop van producten.
Om zowel B2B- als B2C-klanten te kunnen bedienen en beiden een unieke ervaring te bieden, wordt het aanbevolen om één eCom-shop voor bedrijven en een tweede eCom-shop voor consumenten te gebruiken. Dit betekent dat je twee websites hebt, een B2B-website en een B2C-website.
Multishop
Twee webpagina's van eCom-shops aan elkaar koppelen
Voeg B2B toe aan de navigatie van je winkel om het bedrijven gemakkelijker te maken toegang te krijgen tot je B2B-eCom-winkel. Maak een aangepaste link genaamd B2B toe aan je B2C-website via Design > Navigatie. Klik hier voor instructies.