Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesLightspeed
Nuttige aanpassingen aan eCom voor COVID-19
Nuttige aanpassingen aan eCom voor COVID-19
Niels van Vlerken avatar
Geschreven door Niels van Vlerken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

In dit artikel worden veelvoorkomende technieken besproken om in te spelen op de veranderende vereisten voor eCom-gebruikers tijdens deze pandemie.

Informatiebanner toevoegen met een COVID-19-bericht (demo-werkbalk)

Je kunt een banner aanpassen die is ingebouwd in eCom om een bericht aan je eigenaars te versturen.

In een artikel genaamd USP’s in de demobar weergeven wordt uitgelegd hoe dit is gedaan voor unieke verkooppunten (unique selling points; USP’s). Je kunt de voorgestelde USP-formulering in het artikel wijzigen in COVID-19-berichten.

Ophalen in de winkel of op de stoep instellen

eCom heeft functies voor ophaling in de winkel of op de stoep. Als klanten 'Ophalen in de winkel' selecteren, kun je de order voorbereiden en hen op de hoogte stellen als je klaar bent. Lees Orders voorbereiden voor ophaling voor meer informatie.

Order markeren als opgehaald zonder een e-mail te versturen

Als een klant zijn of haar order ophaalt, dien je de order te markeren als verzonden in je eCom-beheerder. Je kunt dit doen zonder een e-mail te hoeven versturen naar eigenaren. Dit is handig, omdat de automatisch door eCom verzonden e-mail is geschreven voor een zending die per post is verzonden. Het is niet van toepassing voor ophalen in de winkel.

  1. Log in bij je eCom-beheerder en selecteer Orders.

  2. Selecteer een order die is gemarkeerd als Klaar voor verzending.

  3. Open de zending door de link in de zending-ID te selecteren. Selecteer bijvoorbeeld #SHIP00029.

  4. Selecteer Niet verzonden in het vervolgkeuzemenu STATUS en selecteer Verzonden.

  5. Selecteer Opslaan.

Lokale leveringen (Liquid Delivery in Can/US)

Als je je in Canada of de Verenigde Staten bevindt, kun je de app Liquid Delivery installeren. Met deze app kun je lokale leveringszones aanmaken op basis van postcodegebieden. Lees hierover op onze Lightspeed-website voor meer informatie

De bestuurder fooi geven (inpakken van cadeaus)

Je kunt je winkelwagen configureren om je klanten de mogelijkheid te bieden de bestuurder fooi te geven. De methode is vergelijkbaar met Het toevoegen van de mogelijkheid cadeaus te laten inpakken in de checkout, maar in plaats van dat je een product aanmaakt om in te pakken, maak je een product aan om de bestuurder fooi te geven.

Levertijden

Je kunt je levertijden aanpassen als ze zijn beïnvloed door COVID-19.

  1. Maak je levertijden aan of wijzig ze vanuit je eCom-beheerder > Instellingen. Selecteer onder Shopinstellingen Levertijden.

  2. Voeg de levertijden toe aan je producten vanuit je eCom-beheerder > Producten. Selecteer een product. Selecteer in de sectie LEVERTIJDEN een levertijd.

  3. Selecteer Opslaan.

Maximaal te bestellen hoeveelheden van producten

Je kunt limieten instellen voor producten om ervoor te zorgen dat je klanten niet te veel kopen van producten met een hoge vraag. Lees Bestellingslimieten voor je producten instellen voor meer informatie.

Cadeaubonnen

Lightspeed eCom ondersteunt geen cadeaubonnen. Er staan echter drie alternatieven voor cadeaubonnen tot je beschikking:

  1. Verkoop cadeaubonnen op je eCom-winkel die uitsluitend in de winkel ingewisseld kunnen worden. Maak een matrixitem zonder voorraad in Retail genaamd "cadeaubon" en stel de varianten in, zodat ze verschillende cadeaubonbedragen representeren.

  2. Maak kortingscodes aan die je klanten online kunnen gebruiken. Kortingscodes kunnen ongebruikt krediet niet bijhouden, dus dit dien je handmatig bij te houden.

  3. Onze integratiepartner Advision biedt een cadeaubonoplossing voor eCom: https://advision-ecommerce.com/.

Was dit een antwoord op uw vraag?