Bij Orders > Facturen vindt u een overzicht van alle facturen en credit facturen gesorteerd op datum van toevoeging. Bovenin het scherm ziet u het totale bedrag betaald en niet betaald.
Per factuur kunt u vervolgens zien wanneer deze is toegevoegd en wanneer deze betaald is. Ook kunt u het factuurbedrag inzien. De creditfacturering zelf moet echter via uw bank geregeld worden.
Factuur bewerken
U kunt een factuur bewerken door op de factuur te klikken. Er opent een pop-upvenster waar u de status en de levertijd kunt invullen.
Status - wijzig hier de status van de order. Indien een credit factuur is afgehandeld, kunt u hier de status op Betaald of Niet betaald zetten. Bij een normale factuur kunt u de factuurstatus wijzigen van niet betaald naar betaald.
Notify customer when status changes - licht de klant in over de status wijziging.
Delivery time on invoice - vul hier een datum is. Bij het klikken van het invoerveld opent er automatisch een kalender. Hier kunt u de juiste datum in aangeven. De levertijd komt op de factuur te staan.
Add custom text about the delivery time to the invoice - deze tekst komt onder levertijd op de factuur te staan. U kunt hier dus bijvoorbeeld "2 weken" invullen.
Sla uw wijzigingen op door op Opslaan te klikken. Indien u de wijzingen wilt doorsturen naar de klant, dan kunt u dat doen door de factuur opnieuw te versturen. Klik dan op Factuur hersturen. Open de facturen door op de Print factuur te klikken.