Alle collecties
Lightspeed
Automatische facturen voor nieuwe orders voorkomen
Automatische facturen voor nieuwe orders voorkomen
Niels van Vlerken avatar
Geschreven door Niels van Vlerken
Meer dan een week geleden bijgewerkt

In Lightspeed eCom kun je instellen dat facturen handmatig worden aangemaakt of wanneer de klant voor zijn/haar order betaalt. Door deze instructies te volgen, ontvangen je klanten geen factuur in de eerste ordernotificatie. Nadat je deze instellingen hebt gewijzigd, kun je eCom ook configureren om alleen facturen te sturen na een geslaagde betaling.

  1. Ga in je eCom-beheerder naar Instellingen.

  2. Selecteer Administratie in de kolom Algemene instellingen.

  3. Selecteer Betaald in het menu met de naam Aanmaken in de sectie FACTUREN.

  4. Selecteer Opslaan.

Standaard instellingen

De standaard instelling in Instellingen > Administratie > Betaald is Direct. Met deze instelling worden nieuwe orders aangemaakt met facturen, zelfs voor een betaling is ontvangen. Op deze manier worden onbetaalde facturen naar klanten verzonden als een bevestiging dat er een nieuwe order is ontvangen. Als ze dan eenmaal betaald hebben, wordt er een tweede e-mail verzonden met de bevestiging dat de order is betaald. Dit wordt uitgelegd in het notificatie-e-mailoverzicht.

Facturen handmatig aanmaken

Handmatig vereist dat je elke keer dat je een nieuwe order ontvangt, een nieuwe factuur aanmaakt. Dit is voor de meeste eCom-eigenaars te repetitief. Als je het echter vereist, kun je de bovenstaande instructies volgen en Handmatig in plaats van Betaald selecteren.

Was dit een antwoord op uw vraag?