In Lightspeed eCom kun je je varianten beheren op de productpagina:
Klik in het linkermenu van de backoffice, op producten.
Scroll naar INVENTORY & VARIANTS.
Varianten toevoegen of verwijderen
Je kunt een missende variant toevoegen die al in de productenset zit, klik op variant toevoegen onder VOORRAAD EN VARIANTEN.
Je kunt een variant verwijderen door Actie > Verwijderen te selecteren.
OPMERKING: Ga naar Productvarianten aanmaken (productsets) om te leren hoe je nieuwe varianten kunt toevoegen.
Varianten in bulk bewerken
Om varianten in bulk te bewerken:
Schakel de selectievakjes aan de linkerkant van de varianttitel in.
Klik op '#' item(s) geselecteerd > Bewerken.
Schakel de selectievakjes in naast de variantinstellingen die je wilt bewerken.
Selecteer in het vervolgkeuzemenu naast Zijn alle waarden hetzelfde? Ja in het als je instellingen voor elke variant hetzelfde zullen zijn of Nee als de instellingen voor elke variant uniek zijn.
Klik op Volgende.
Pas de weergegeven variantinstellingen aan en klik op Opslaan.
OPMERKING: voor wijzigingen op grotere schaal kun je de importeerfunctie van Lightspeed eCom gebruiken om variantinstellingen te gebruiken. Ga voor meer informatie naar: Producten bewerken en importeren.
Varianten herschikken
Je kunt je varianten herschikken door de hamburgerknop rechts van de selectievakjes van de varianten te klikken en te verslepen.
Afbeeldingen toevoegen aan varianten
Je kunt als volgt afbeeldingen aan een variant toevoegen:
Klik op het pictogram aan de linkerkant van een varianttitel.
Selecteer de juiste afbeelding.
Klik op opslaan.
Een standaardvariant instellen
Je kunt kiezen welke variant je wilt weergeven wanneer een klant het product opent in je online winkel.
Lightspeed eCom stelt automatisch een standaardvariant in als de eerste variant die wordt geüpload naar eCom. Je kunt dit wijzigen door Actie > Markeren als standaard rechts van de varianttitels te selecteren.
Wanneer een variant uit voorraad is kan Lightspeed eCom automatisch de bestverkopende variant die op voorraad is er voor in de plaats zetten. Zet deze instelling aan door te gaan naar eCom Back Office > Instellingen > Workflow. Ga naar Instellingen voor uw backoffice voor meer informatie:
Meer informatie
Om meer te leren over: