In Lightspeed eCom zijn prijzen altijd standaard zichtbaar. Het verbergen van prijzen is gewoonlijk een business to business (B2B) strategie. Ongeacht jouw type klant is het verbergen van prijzen handig wanneer:
Een verdere bespreking om de waarde van het product uit te leggen noodzakelijk is. Deze methode werkt het beste als je eCom gebruikt om facturen te verzamelen, in plaats van het afronden van verkopen.
Leads worden verzameld van klanten die niet alleen door de prijs worden overtuigd. Wanneer klanten je site bezoeken, moeten zij wellicht een gesprek hebben met een verkoper om bezwaren weg te nemen.
Je wilt voorkomen dat concurrenten onder jouw prijzen gaan bieden.
De prijs afhankelijk is van de klant. Een complexe prijsstelling is gebruikelijk wanneer de prijs afhankelijk is van het product of de dienst die je aanbiedt aan de klant. Bijvoorbeeld, het geven van een betere deal aan een groter bedrijf of bepaalde branche.
Kortingen worden gewoonlijk gebruikt om de verkoop te sluiten. De prijzen kunnen zodanig worden berekend dat hier een korting op kan worden gegeven.
Je hebt twee manieren om productprijzen uit te schakelen:
Uitgeschakeld - Prijzen worden verborgen voor alle klanten.
Na inloggen - Prijzen worden verborgen voor gastklanten. Klanten die zijn ingelogd op hun account kunnen de prijzen zien.
BELANGRIJK
Het verbergen van productprijzen is van invloed op alle producten.
Als dit is geconfigureerd, kunnen klanten nog steeds producten aankopen en eventueel de prijs zien. Voor meer informatie lees je:
Productprijzen verbergen: