Je klanten kunnen standaard afrekenen als gasten. Ze hebben de optie om een account aan te maken zonder dat ze producten hoeven te bestellen. Ze kunnen er ook voor kiezen om een account aan te maken tijdens de checkout.
Aankopen van gastaccounts voorkomen
Je kunt gasten verplichten om in te loggen voordat ze een aankoop kunnen doen.
Log in op je eCom-backoffice en klik op Instellingen.
Klik op Geavanceerd onder de kolom Algemene instellingen.
Scrol naar de onderkant van de sectie WINKEL.
Klik naast Winkelwagen op het vervolgkeuzemenu en selecteer Geforceerd in het vervolgkeuzemenu.
Klik op Opslaan.
Voor meer informatie over andere opties: Uitgeschakeld en Alleen geregistreerde klanten, raadpleeg het artikel Geavanceerde instellingen.
Ervoor zorgen dat alle accounts aankopen bevatten
Je kunt voorkomen dat je klanten een nieuw account aanmaken zonder een aankoop te doen. Er worden nog steeds nieuwe accounts aangemaakt als klanten afrekenen als gasten en ze behouden hun toegang door op Wachtwoord vergeten te klikken. De standaardinstelling is Ingeschakeld. Om dit uit te schakelen, doe je het volgende:
Voor meer informatie over andere opties: Alleen gasten of Na goedkeuring, raadpleeg het artikel Geavanceerde instellingen.
Aankopen van exclusieve leden
Je kunt alleen aankopen accepteren van je bestaande, geregistreerde klanten door de twee bovenstaande opties te combineren. Met Registratie > Uitgeschakeld en Winkelwagen > Geforceerd, kunnen alleen je bestaande leden aankopen doen. Om nieuwe leden te accepten, moet je accounts aanmaken voor je klanten.
Dit lijkt op de functie Approval B2B waarmee Lightspeed is ingeschakeld bij het gebruik van het Professionele abonnement. Klik hier voor meer informatie hierover.