De geavanceerde, workflow-, verzendings-, btw-, betalings- en landinstellingen beïnvloeden je checkout. Wanneer je deze instellingen wijzigt, moet je je checkout controleren om te verzekeren dat die correct werkt.
Dit artikel bevat het testproces, terugbetaling van testorders en een beschrijving van het checkoutproces voor klanten.
Testproces
Volg deze stappen om je checkout te controleren. Voor een volledige test van:
verzendmethoden voer je stap een tot en met vijf uit.
betaalmethoden voer je alle stappen uit.
Testorders terugbetalen
Het is aanbevolen je testorders te annuleren. Anders blijft er productvoorraad in de testorders aanwezig.
Open de eCom-backoffice en klik op Orders.
Klik op het ordernummer.
Blader naar de onderkant van de pagina en klik op Order annuleren.
Log in bij je betaalprovider en betaal daar de order terug.
Voor meer informatie over het terugbetalen van orders klik hier.
Het checkoutproces voor klanten
Een klant doorloopt de volgende stappen als hij of zij iets aanschaft:
bekijkt de voorpagina van je eCom shop door naar de URL ervan te gaan.
zoekt een product en voegt het toe aan de winkelwagen.
opent de winkelwagen en klikt op Checkout.
In het gedeelte voor de klantgegevens voert hij of zij persoonlijke gegevens en verzendinformatie in.
In het gedeelte voor de verzendmethode selecteert hij of zij de gewenste verzendmethode.
In het gedeelte voor de betaalmethode selecteert hij of zij de gewenste betaalmethode. Afhankelijk van de betaalmethode kunnen er hier de gegevens van een betaalkaart worden ingevoerd.
In het gedeelte voor bevestiging moet er mogelijk worden bevestigd dat de algemene voorwaarden begrepen zijn. Daarna klikt de klant op Kopen.
Daarna wordt de klant, afhankelijk van de betaalmethode:
doorgestuurd naar de Bedankt-pagina.
doorgestuurd naar een betaalpagina, waar hij of zij de creditcardgegevens kan invoeren.
gestuurd naar de Bedankt-pagina als de checkout met succes voltooid is.