Het is natuurlijk belangrijk om uw klanten te woord te kunnen staan. Je kunt functies inschakelen waarmee je klanten contact met je kunnen opnemen via de website door een ticket aan te maken of door je een e-mail te sturen.
Tickets en e-mail
Je klanten kunnen een ticket aanmaken of je een e-mail sturen via een contactformulier als ze een vraag hebben of ondersteuning nodig hebben.
Geregistreerde klanten moeten inloggen op hun account van je online winkel en klikken op Mijn tickets om een nieuw ticket te creëren. Daar kunnen ze een overzicht zien van hun eerder verzonden tickets.
Je kunt de klantenkaarten in het linkermenu van de backoffice bekijken door te klikken op Klanten > Tickets. Klik op een ticket om de inhoud te lezen en erop te reageren.
Als alternatief kan elke bezoeker je winkel e-mailen via het contactformulier. Zij kunnen dit doen door te klikken op Klantenservice in de onderbalk van je website. Hier kunnen klanten een contactformulier invullen om je een e-mail te sturen.
Het webadres van de klantenondersteuningspagina in je eCom-shop kan ook worden gevonden door /service aan het einde van je domein toe te voegen. Bijvoorbeeld, jouwdomein.com/service.
Tickets en het contactformulier activeren
Ga in het menu aan de linkerkant van backoffice naar Instellingen en kies bij algemene instellingen het gedeelte Geavanceerd.
In het gedeelte Account & Service kun je Tickets en Contactformulier activeren.
Kies het ontvangende e-mailadres
Klik in het menu aan de linkerkant van de backoffice op Instellingen en uit Algemene instellingen kies Bedrijf.
Scrol naar E-MAILADRESSEN. Voer in het veld Generiek adres het e-mailadres in waar je klanten-e-mails wilt ontvangen.
Voor meer informatie over deze e-mailadressen, klik hier.
Zorgen voor zichtbaarheid van de klantenondersteuningspagina
Klik in het menu aan de linkerkant van de backoffice op Inhoud Klantenondersteuning.
Schakel de schakelaar in naast Zichtbaarheid.