Alle collecties
Lightspeed
Importeren van productfilterwaarden
Importeren van productfilterwaarden
Niels van Vlerken avatar
Geschreven door Niels van Vlerken
Meer dan een week geleden bijgewerkt

De Import-tool biedt een snellere methode voor het toewijzen van filterwaarden aan producten, in vergelijking met het handmatig toewijzen ervan.

Voor meer informatie over productfilters en het handmatig instellen ervan klik hier.

Instructies

Een succesvolle import is afhankelijk van de kwaliteit van je data. Daarom draaien de meeste stappen die je moet volgen bij het importeren naar eCom om je werkblad. Voor meer informatie over het belang van een werkblad, klik hier.

Volg deze stappen om de filterwaarden van het product te importeren:

Je werkblad voorbereiden

Volg deze stappen om je werkblad te maken waarin je de filterwaarden aan producten koppelt door de product-ID's te koppelen aan de titels van de filterwaarden.

Je gegevensbestand importeren

Nu je je gegevensbestand hebt voorbereid en op je computer hebt opgeslagen, kun je het bestand nu uploaden naar eCom via de Import-tool.

  1. Log in op de backoffice van je eCom-winkel en klik op Tools.

  2. Klik op Nieuwe import.

  3. Klik op Computer browsen.

  4. Vind je werkblad en klik op Openen.

  5. Klik op CWat wil je importeren? en selecteer Product Filter waardes.

  6. De pagina gaat automatisch verder.

  7. De interne ID-waarde in de sectie SELECTEER VELDEN zal automatisch naar het juiste veld worden toegewezen zolang de kolomkoppen niet zijn gewijzigd in je werkblad. Je moet het filter selecteren dat de filterwaarden bevat die je aan het werkblad hebt toegevoegd. Voor meer informatie klik hier om de juiste overeenkomsten te vinden.

  8. Klik op De import starten. De Import-tool zal de import beginnen te verwerken. U hoeft niet op de pagina te blijven en kunt er later naar terugkomen.

Je wijzigingen verifiëren

Het is noodzakelijk om na te gaan of je bewerkingen succesvol waren na het starten van een import. Na het controleren van de Import-tool op fouten, is het belangrijk om willekeurig een aantal klanten uit je werkblad te testen en te bevestigen of je bewerkingen hebben plaatsgevonden.

Bevestig of er geen fouten zijn opgetreden tijdens het importeren:

  1. Log in op de backoffice van je eCom-winkel en klik op Tools.

  2. Zoek je import op de datum of bestandsnaam en klik op Rapport bekijken naast de status.

  3. Als er fouten zichtbaar zijn, corrigeer je je werkblad en importeer je je bewerkingen opnieuw. Om veelgestelde vragen te zien en je eigen vragen te stellen over fouten, bezoek het Lightspeed Community-artikel hier.

Bevestig of de bewerkingen hebben plaatsgevonden

  1. Open in Google Spreadsheets het werkblad dat je hebt geüpload op Lightspeed eCom. Kopieer de Internal_ID van elk product.

  2. Open de eCom-backoffice en klik op Producten.

  3. Voeg in de webadresbalk een schuine streep toe na /producten en plak de interne ID.

  4. Druk op Enter op je toetsenbord.

  5. Scroll naar filters en vergelijk de filterwaarden die aan het product zijn toegewezen.

Was dit een antwoord op uw vraag?