Alle collecties
Lightspeed
PayPal inschakelen
PayPal inschakelen
Niels van Vlerken avatar
Geschreven door Niels van Vlerken
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het opnemen van PayPal als betaalmogelijkheid in je eCom-shop is een heel eenvoudig proces, waardoor je binnen enkele minuten online betalingen kunt accepteren. Als jij en je producten daarvoor in aanmerking komen, zal PayPal je ook beschermen tegen fraude. Voor meer informatie over de bescherming van PayPal voor verkopers, klik hier.

  1. Maak hier een PayPal Business-account aan op de PayPal-website.

  2. Log in op je eCom-backoffice en klik op Instellingen.

  3. Klik op Betaalproviders in de kolom met de titel Betaalinstellingen.

  4. Klik op Betaalprovider toevoegen.

  5. Klik naast PayPal op Toevoegen.

  6. Activeer de schakelaar met het label Activeer deze betaalprovider.

  7. Zorg ervoor dat Live is geselecteerd in het dropdownmenu met het label Mode.

  8. Zorg ervoor dat de schakelaar met het label PayPal is ingeschakeld. Activeer de andere betaalmethoden die je PayPal Business-account kan accepteren.

  9. Klik op Opslaan.


Controleer of PayPal correct werkt

  1. Vanuit Home in je eCom-backoffice, klik op Bekijk webwinkel in de rechterbovenhoek van het scherm.

  2. Koop een product in je eCom-shop en gebruik PayPal als betaalmethode. De knoppen in de onderstaande stappen kunnen iets verschillen, afhankelijk van je thema.

    1. Voeg een product toe aan je winkelwagen.

    2. Klik op Mijn winkelwagen.

    3. Klik op Naar checkout.

    4. Voer in het eerste deel van de checkout de naam en adresgegevens in. Wat je invoert is niet belangrijk, deze bestelling wordt geannuleerd.

    5. Selecteer in het tweede deel een willekeurige verzendmethode. Als er geen verzendmethoden beschikbaar zijn, maak er dan een aan. Voor meer informatie, klik hier.

    6. Kies in het derde deel PayPal als betaalmethode

    7. In het laatste deel accepteer je de algemene voorwaarden en klik je op Kopen.

  3. Als je wordt doorgestuurd naar een PayPal-scherm waar je moet inloggen om te betalen of waar je je creditcardgegevens kunt invoeren, heb je met succes gecontroleerd dat PayPal werkt.

  4. Klik in de eCom-backoffice op Orders.

  5. Open de bestelling die je zojuist hebt aangemaakt door op de titel van de order te klikken.

  6. Onderaan het scherm klik je op Order annuleren > Order annuleren.


PayPal-valuta instellen

In de meeste gevallen zal PayPal gebruik maken van je lokale valuta en vereist PayPal geen aanpassingen. Als je PayPal-account een andere valuta heeft dan de standaardvaluta van je eCom-shop, kun je de standaardvaluta binnen PayPal wijzigen. Je kunt de standaardvaluta van je eCom-shop controleren in je eCom-backoffice, in Instellingen > Internationalisatie.

  1. Log in op PayPal met je zakelijke PayPal-account.

  2. Klik op het tandwielpictogram in de linkerbovenhoek om je profiel te openen.

  3. Klik op Mijn geld.

  4. Zorg ervoor dat de valuta die je wilt selecteren in de sectie Valutabeheer staat. Zo niet, klik pp Valuta toevoegen. Selecteer in de nieuwe pagina je nieuwe valuta en klik op Valuta toevoegen.

  5. Aan de rechterkant van de munteenheid ga je met de muis over het pictogram met meer opties en klik je op Maak primair.

    Screen_Shot_2019-04-24_at_3.15.21_PM.png

PayPal instellen om automatisch andere valuta's te accepteren

Als je een nieuwe internationale eCom-shop aan het opzetten bent en je bent van plan om je lokaal PayPal-account te gebruiken, moet je mogelijk je PayPal-instellingen met betrekking tot het accepteren van valuta's die je niet hebt, bijwerken.

PayPal kan je voor elke afzonderlijke betaling vragen of je deze wilt accepteren of weigeren. PayPal kan ook alle buitenlandse betalingen volledig blokkeren. Om dit te voorkomen, kun je PayPal zo instellen dat je automatisch buitenlandse betalingen accepteert.

Stel dat je bijvoorbeeld een lokale eCom-shop hebt met de standaard valuta ingesteld in EUR en een internationale eCom-shop met de standaard valuta in USD. Je PayPal-account heeft de primaire valuta ingesteld in EUR. In dit geval komt de valuta van je internationale eCom-shop (USD) niet overeen met de valuta van je PayPal-account (EUR). Het is dus mogelijk dat je internationale klanten niet in staat zijn om te kopen in je winkel, als PayPal ofwel blokkeert of je elke keer vraagt of je wilt weigeren of betalingen wilt accepteren.

OPMERKING: Dit is alleen van toepassing als de standaard valuta van je eCom-shop verschilt, niet als je extra valuta's hebt toegevoegd in je eCom-backoffice, Instellingen > Internationalisatie.

Om er zeker van te zijn dat PayPal altijd vreemde valuta's accepteert:

  1. Log in op PayPal met je zakelijke PayPal-account.

  2. Open je profiel en klik op Mijn verkooptools.

  3. Klik op Bijwerken naast Blokkeer betalingen.

    Paypal_ettings4.png
  4. Bij de vraag Accepteer betalingen in een valuta die ik niet heb, selecteer de optie Ja, accepteren en converteren naar [mijn valuta]. De pagina wordt automatisch opgeslagen.

    Paypal_ettings5.png
Was dit een antwoord op uw vraag?