Verbind een Facebook-pixel om te begrijpen hoe je klanten je eCom-winkel gebruiken.
Voorwaarden
Je moet een persoonlijk of zakelijk Facebook-account hebben. Dit is vereist om in te loggen bij Facebook Events Manager.
Een pixel aanmaken
Log hier in op de Facebook Events Manager.
Klik op Aan de slag in het gedeelte met het label Facebook-pixel: Traceer websiteactiviteiten.
Klik op Aanmaken.
Een pixel installeren
Log hier in op de Facebook Events Manager.
Kopieer je pixel-ID. Hij wordt weergegeven in de sectie Gegevensbronnen onder de naam van je pixel.
Open Instellingen > Webstatistieken in je eCom-backoffice.
Klik op Facebook-pixel instellen.
Schakel de schakelaar in met het label Status.
Plak je pixel-ID in het beschikbare veld.
Klik op Opslaan.
Evenementen instellen
Log hier in op de Facebook Events Manager.
Klik op Instellingen > Nieuwe evenementen instellen aan de rechterzijde van het scherm.
Klik op Gebruik het tool van Facebook voor het instellen van evenementen.
Voer je URL in en klik op Open website.
Wacht tot de overlay verschijnt en doorloop de gids door op Volgende te klikken tot je op Aan de slag kunt klikken.
Navigeer door je website en creëer evenementen door op Voeg nieuw evenement toe te klikken.
Als je klaar bent met het toevoegen van evenementen, klik je op Voltooi instelling.
Bekijk je wijzigingen en klik op Voltooi.
Bezoek hier het ondersteuningsartikel van Facebook voor meer informatie.
Problemen met je pixel oplossen
Het kan twintig minuten duren voordat evenementen verschijnen in je Event Manager. Als er na 20 minuten nog geen evenementen verschenen zijn, volg dan deze stappen om de problemen met je Facebook-pixel op te lossen.
Gebruik een ander apparaat om naar je eCom-winkel te gaan en de evenementen te starten die je ingesteld hebt.
Herhaal de instructies voor het installeren van een pixel om:
te verzekeren dat de schakelaar met het label Status is ingeschakeld.
te controleren of de pixel-ID correct is.
erop te letten dat er geen spaties zijn voor of na de pixel-ID.
Log in op je Events Manager en klik op Instellingen. Scrol naar Event setup en controleer of de juiste evenementen zichtbaar zijn. Als dat niet het geval is, herhaal dan de instructies om Evenementen aan te maken.