Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesLightspeed
Beter gevonden worden in Google
Beter gevonden worden in Google
Niels van Vlerken avatar
Geschreven door Niels van Vlerken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Het aantal bezoekers in uw webwinkel hangt grotendeels af van uw vindbaarheid. Maakt u al gebruik van de volgende functies?

  • Metatags - heeft u onder Instellingen > ALGEMENE INSTELLINGEN > Algemeen de juiste gegevens ingevuld en daarbij woorden gebruikt waar u voor gevonden wilt worden?

    seo_1.png
  • Metatags producten en categorieën - heeft u duidelijke omschrijvingen en namen gegeven aan uw categorieën en producten? Verdiep u in uw doelgroep en bedenk goed welke zoekwoorden zij zal gebruiken.

    seo_2.png
  • Tags - heeft u 3 tot 5 tags toegevoegd aan uw producten? Met tags kunt u in enkele trefwoorden uw product omschrijven. Bijvoorbeeld, wanneer u een heren t-shirt maat L verkoopt, kunnen de tags herenmode, t-shirt en maat L uw product omschrijven en het product beter vindbaar maken.

    Website_3.png
  • Unieke content - heeft u overal unieke teksten geschreven? Gebruik geen teksten die zijn aangeleverd door uw leveranciers, want u zult waarschijnlijk niet de enige zijn die deze teksten gebruikt. Google houdt van unieke content, dus hoe meer unieke content, hoe beter. Dat betekent niet dat u lange teksten hoeft te schrijven, maar zorg er wel voor dat het geen gekopieerde teksten zijn.

    Google_3.png
  • Feedback/reviews - feedback door middel van feedbackbedrijven, zoals KiyOh en The Feedback Company en reviews in de webwinkel zorgen voor extra unieke content. Daarnaast hebben sterren van de feedbackbedrijven invloed op de ranking in Google.

    Vindbaarheid_5.png
  • Linkbuilding - hoe vaak komt uw link voor op relevante externe websites? Zoekmachine optimalisatie is op te delen in interne en externe optimalisatie. Met intern worden de structuur van de webwinkel, de titel en de gebruikte trefwoorden bedoeld. Met externe optimalisatie worden links die naar uw webwinkel verwijzen bedoeld. Een webwinkel met weinig inkomende links is minder belangrijk dan een webwinkel met veel inkomende links.

  • Promoot - maak gebruik van social media. Zorg ervoor dat mensen u kennen, over u praten en naar uw webwinkel gaan zoeken.

Bovengenoemde opties zijn, op de feedbackbedrijven na, gratis. Een betaalde optie is Google Adwords, waarmee u in de betaalde zoekresultaten komt te staan.

Was dit een antwoord op uw vraag?