Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesLightspeed
Probleemoplossing voor nieuwsbriefabonnementen
Probleemoplossing voor nieuwsbriefabonnementen
Niels van Vlerken avatar
Geschreven door Niels van Vlerken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Je hebt wellicht weinig nieuwsbriefabonnees in je eCom-beheerder. Of je winkeliers ontvangen je nieuwsbrief niet. Lees verder om te ontdekken hoe je deze problemen oplost.

Kassa

Je kassa is geconfigureerd om klanten de mogelijkheid te bieden zich te abonneren op je nieuwsbrief. Zorg ervoor dat je klanten dit aanbod krijgen wanneer zij afrekenen om het aantal nieuwsbriefabonnees te verhogen.

  1. Ga in je eCom-beheerder naar Instellingen.

  2. Selecteer Geavanceerd in de kolom Algemene instellingen.

  3. Scrol omlaag naar de sectie WINKEL en schakel de optie Nieuwsbrief in.

  4. Selecteer Opslaan.

Bevestiging-URL

Als een klant zich tijdens het afrekenen abonneert op je nieuwsbrief moet hij/zij dit nogmaals bevestigen per e-mail. Controleer of je de [[confirm_url]] hebt toegevoegd aan de inhoud van de bevestigingsmail voor het nieuwsbriefabonnement. Zonder de bevestigingsmail kunnen klanten hun abonnement niet bevestigen.

  1. Ga in je eCom-beheerder naar Instellingen.

  2. Selecteer E-mailnotificaties in de kolom Website-instellingen.

  3. Selecteer het sjabloon Nieuwsbrief dubbel opt-in in de lijst.

  4. Controleer of [[confirm_url]] de inhoud is. Zo niet, voeg je [[confirm_url]] toe in het inhoudsgebied op de plek waar je wilt dat de link wordt weergegeven.

  5. Klik rechts bovenaan op Opslaan.

Was dit een antwoord op uw vraag?