Na het verwerken van een order ontvang je mogelijk een trackingcode van het verzendbedrijf. Door dit nummer in te geven in Lightspeed eCom, kan de optie om de trackingcode naar je klant te verzenden, worden gebruikt. Sommige geïntegreerde verzendbedrijven zullen de trackingcode automatisch invoeren.
Je moet een bestaande verzending bewerken om een trackingcode toe te voegen. Je kunt een verzending op twee verschillende manieren bewerken.
Een trackingcode toevoegen vanuit een order
Na het creëren van een verzending vanuit een order, kan de verzending worden bewerkt en de trackingcode worden ingevoerd.
Klik in het Lightspeed eCom Back Office op Orders.
Selecteer het order dat aan de verzending is gekoppeld door te klikken op het Ordernummer.
Klik, in de sectie Verzendingen, op het verzendnummer.
Voer de trackingcode in.
Een trackingcode toevoegen vanuit verzendingen
In Lightspeed eCom kun je al je verzendingen op je één plaats bekijken. Hier kun je een verzending selecteren en de trackingcode invoeren.
Klik in het Lightspeed eCom Back Office op Orders.
Klik, in de zijbalk aan de linkerkant van het scherm, op Verzendingen.
Selecteer de verzending die aan de order is gekoppeld door te klikken op het verzendnummer.
Voer de trackingcode in.