Optimaliseer jouw zoekresultaten, optimaliseer de gebruikerservaring en creΓ«er in een klap meer omzet met The Perfect Search! π
De langverwachte app is dan eindelijk hier! Geef jouw bezoekers de zoekresultaten die ze verwachten wanneer er gezocht wordt. Van producten tot FAQ antwoorden. Breid de standaard Lightspeed zoekfunctie uit tot de perfecte zoekfunctie in jouw shop! Alles is aan te passen, van zoekregels tot synoniemen! π
π Algemeen
Met de algemene instellingen kun je aangeven of je The Perfect Search actief wilt hebben en/of de Plus+ branding wilt verbergen.
β
βπ The Perfect Search Activeren:
Heel simpel, wil je The Perfect Search activeren? Zet dit schuifje actief!
βπ Plus+ branding verbergen:
Maak jij gebruik van het Premium+ pakket? Dan kan je de Plus+ branding (Search by Plus+) in de zoekbalk verbergen.
π Automatische implementatie:
Activeer om de automatische implementatie te triggeren. Dit zorgt ervoor dat de app automatisch het zoekveld in jouw website zoekt om the perfect search in te laden.
Wanneer er in jouw thema is afgeweken van de standaard zoekbalk, kan je in dat geval ervoor kiezen dit handmatig in te stellen.
β
βπ Opener selector:
Zoals boven aangegeven vul je hier de CSS selector in om het element te selecteren waar the perfect search op moet activeren. Je kunt in plaats van een selector invullen ook de volgende CSS class toevoegen aan het zoek element in de code: dmws_perfect-search-trigger
β
π Zoekinstellingen
Met de zoekinstellingen kan jij aangeven waar op gezocht kan worden en wat de prioriteit hier van is. Wil je dat de product titel de belangrijkste term is voor de zoekresultaten? Zet deze dan bovenaan en actief. De bovenste optie krijgt in de zoekresultaten de hoogste prioriteit, de onderste de laagste prioriteit.
π Layout & volgorde
Waarschijnlijk zie je als je voor het eerst The Perfect Search geactiveerd hebt hier nog een leeg veld. Om hier instellingen te laten zien zou je eerst de data moeten activeren onder de 'Data' instellingen, dit doe je door de schuif 'Sync activeren' aan te zetten:
Meer informatie over de Data instellingen vind je in de handleiding!
β
Met de layout en volgorde instellingen kan je de indeling van jouw zoekresultaten bepalen. De indeling word dus van boven naar beneden ingeladen in jouw zoekbalk.
In dit geval is het dus van boven naar beneden: CategorieΓ«n, Producten, Pagina's, Blogberichten, FAQ's.
Tevens kan je de aantal resultaten kiezen hoeveel er maximaal worden weergegeven in de zoekbalk, de keuze ligt tussen de 1 en 10 resultaten.
π Startscherm
Met de beginscherm instellingen bepaal je de vormgeving van de zoekbalk voordat er een zoekopdracht is ingetypt. Dit beginscherm word dus laten zien als de klant op de zoekbalk klikt.
β
βπ Toon populaire zoektermen wanneer de zoekbalk opent:
Activeer deze setting als je wilt dat er standaard de populaire zoektermen worden ingeladen als de zoekbalk geopend word.
π Populaire zoektermen automatisch selecteren:
De zoektermen van jouw klanten worden opgeslagen in jouw analytics binnen je dashboard. Deze zoektermen worden dagelijks verwerkt. Activeer deze optie om deze populaire zoektermen automatisch te selecteren. Zo heb je een echt werkende 'populaire zoektermen' optie.
β
βπ Toon populaire producten wanneer de zoekbalk opent:
Activeer deze setting als je wilt dat er standaard de populaire producten worden getoond zodra de zoekbalk opent.
π Populaire producten automatisch selecteren:
De producten uit jouw webshop worden analytisch opgeslagen in jouw dashboard. Dat wil zeggen dat je de bezoekersaantallen, aantal keer gekocht etc allemaal als data word laten zien. Deze data kan je dus ook gebruiken voor de automatische populaire producten selecteren. Deze producten worden dagelijks verwerkt. Activeer deze optie om deze populaire producten automatisch te selecteren. Zo heb je een echt werkende 'populaire producten' optie.
π Zoekpagina instellingen
π Preview zoekpagina:
Klik op deze button op de geheel nieuwe zoekpagina te previewen! Zie je niks verschillend? Dan kan het zijn dat de automatische implementatie niet werkt. Schakel over op de 'handmatige implementatie' om dit op te lossen.
βKom je hier niet uit? Neem dan contact op via de chat!
π Toon zoekpagina:
De veel gevraagde functie na de launch van V1.0 van The Perfect Search. Als er gezocht word en daarna op 'Toon meer resultaten' word geklikt, worden de gebruikers doorgestuurd na een zoekpagina.
π Doorsturen na "Enter":
Wanneer de bezoeker op zijn/haar toetsenbord op "Enter" klikt, zal hij/zij direct naar de zoekpagina worden gestuurd.
π Toon pagina titel:
Toon de titel van de pagina, dit is een titel als "Zoekresultaten voor 'zoekterm'
"
β
βπ Aantal producten per rij (desktop):
Stel hier de aantal producten per rij in voor desktop. Keuze uit 3 of 4.
β
π Witruimte boven de zoekpagina:
Zit de zoekpagina te dicht op de header of valt hij er zelfs achter? Verhoog hier dan de witruimte zodat de searchpagina goed weergegeven wordt.
β
π Witruimte onder de zoekpagina:
Zit de zoekpagina te dicht op de footer of valt hij er zelfs achter? Verhoog hier dan de witruimte zodat de searchpagina goed weergegeven wordt.
β
βπ Maximale breedte zoekpagina:
Valt de zoekpagina op het volledige scherm of vindt je dat hij te breedt is? Dan kan je deze aanpassen met deze instelling. Zo kan je de zoekpagina aanpassen op de breedte van je content.
π Automatische implementatie:
Activeer om de automatische implementatie te triggeren. Dit zorgt ervoor dat de app automatisch de resultaten pagina van de standaard zoekfunctie vervangt met deze van The Perfect Search.
Wanneer er in jouw thema is afgeweken van de standaard zoekpagina, kan je in dat geval ervoor kiezen dit handmatig in te stellen.
β
π Productinstellingen
Met deze instellingen bepaal je de weergave van de producten in de zoekbalk.
β
π Toon merknaam
Als je dit activeert word het merk weergegeven bij de producten.
β
βπ Toon variant naam
Als je dit activeert worden de varianten getoond bij de producten
β
βπ Toon productafbeeldingen
Als je dit activeert verschijnen er afbeeldingen bij de producten in de zoekbalk
β
π Productafbeeldingen uitvullen
Als je dit activeert worden de productafbeeldingen net gevuld in het vierkante formaat van de zoekresultaten.
π Toon voorraad
Als je dit activeert wordt de voorraad van het product getoond.
βπ Toon varianten als losse producten
Wil je dat varianten worden weergegeven als losse producten in de zoekbalk? Activeer dan deze setting. Dit kan handig zijn als je veel verschillende kleuren of maten hebt van een bepaald product. Zo kan de klant direct naar de gewenste variant.
π Toon goedkoopste variant
Als je dit activeert en jouw varianten prijsverschillen hebben, wordt de variant met de laagste prijs weergegeven in de zoekresultaten. Is deze inactief, dan wordt de standaard variant getoond.
π Toon prijzen inclusief BTW
Als deze instelling actief is worden alle prijzen in de zoekresultaten inclusief BTW weergegeven.
π Product filters
Met de product filters instellingen kan je de filters van jouw producten inladen zodat de bezoekers kunnen filteren in de zoekresultaten.
π Toon filters
Activeer deze optie om de filters in te laden tijden de zoekresultaten.
π Toon merken filter
Activeer deze optie om de merken filter te activeren in de zoekbalk
π Toon prijs filter
Activeer deze optie om de prijs filter te activeren in de zoekbalk.
π Toon voorraad filter
Activeer deze optie om de klant te laten filteren op voorraad in de zoekbalk (Yes, eindelijk!)
π Een product met minder dan 1 is niet op voorraad
Wanneer deze instelling is geactiveerd, worden alle producten met een voorraad lager dan 1 weergegeven als 'niet op voorraad', dit geld dus ook producten die te koop zij bij gebrek aan voorraad. Wanneer inactief word de huidige voorraad met de minimale voorraad vergeleken die je hebt ingesteld in Lightspeed.
π Synchroniseer de Lightspeed filters
Heb jij je eigen filters aangemaakt en geactiveerd in Lightspeed? Dan kan je deze instelling activeren. Hierdoor worden jouw productfilters ook in de zoekbalk toegepast! π
π Product card
Beheer het design van jouw product cards. De instellingen voor de product cards zijn gesynchroniseerd met de instellingen van The Perfect Filter. Kleuren, fonts en overige algemene instellingen kun je hier bewerken.
Aan de rechterkant vind je de Product card Preview, hier kun je dus zien hoe je product card eruit komt te zien.
π Toon merknaam:
Activeer om het merk van het product te laten zien.
β
π Toon variant naam:
Activeer om de variantnaam van het product te laten zien.
β
βπ Toon productafbeeldingen:
Activeer om de productafbeeldingen te laten zien.
β
βπ Productafbeeldingen uitvullen:
Activeer deze optie om de productafbeeldingen altijd op volledige breedte te laten zien. Dit kan er voor zorgen dat je afbeelding 'afgekapt' word.
β
βπ Productafbeelding ratio:
Stel hier de afbeelding ratio in, dit kan zijn: Vierkant, liggend of staand.
βπ Toon voorraad:
Activeer om de voorraad status te laten weergeven op de product card.
β
βπ Toon voorraad aantal:
Activeer om de voorraad status + voorraad aantallen te laten weergeven.
β
βπ Toon varianten als losse producten:
Activeer deze optie om de varianten van producten als losse producten weer te geven. Zo hoeft de klant niet eerst naar de productpagina om de varianten te bekijken. Het filteren geeft ook direct het juiste resultaat weer.
β
βπ Toon goedkoopste variant:
Activeer om altijd de goedkoopste variant te laten weergeven in het overzicht. Wanneer deze setting inactief is zou hij de 'Standaard' variant tonen.
β
βπ Toon prijzen inclusief BTW:
Activeer om de prijzen van de producten inclusief BTW te laten weergeven.
β
βπ Toon korte omschrijving:
Activeer om de korte beschrijving van het product te laten zien.
β
π Tekst limiteren:
De korte omschrijving kan worden gelimiteerd op het aantal regels. Standaard worden er 2 regels getoond. Stel hier eventueel meerdere of 1 regel in.
β
βπ Toon review score:
Activeer om de review score te laten zien.
π Toon "add to cart" button:
Activeer om de in winkelwagen knop te laten zien.
β
βπ Toon aantal selectie veld:
Activeer deze optie om de aantal selectie te laten zien, zodat de klant meerdere aantallen van het product in het winkelwagentje kan leggen.
β
βπ Toon tweede afbeelding on hover:
Activeer om de tweede afbeelding van het product (wanneer aanwezig) te laten zien als de klant met de muis over het product gaat.
β
βπ Toon "Sale" label:
Activeer om een sale label te laten zien als het product een 'oude' en 'nieuwe' prijs heeft.
β
βπ Toon kortingspercentage in label:
Activeer om de percentage van de korting te laten zien in een label.
β
βπ Toon "bestseller" label:
Activeer om de bestseller label te laten zien op de meest verkochte producten.
β
βπ Show label for top X bestsellers:
Selecteer hier op hoeveel producten de bestseller label mag worden getoond. Jij bepaald dus de hoeveelheid van de producten die aangeduid mogen worden als bestsellers.
Keuze uit: 10, 25, 50 of 100.
π Geavanceerd
Wil je je product cards toch wat meer stylen naar je eigen huisstijl, dan kan je hier de custom css toevoegen.
β