Metadata, niet onbelangrijk! Stel eindelijk de metadata in voor jouw merken pagina's! 💼
Metadata, wat is dat? Dit zijn gegevens die data ‘omschrijven’. Bij een document kunnen dit bijvoorbeeld de auteur, de verschijningsdatum en het aantal pagina’s zijn. Metadata bestaan dus uit eindeloos veel stukjes informatie die de karakteristieken van bepaalde gegevens omschrijven. Erg belangrijk voor bijvoorbeeld Google!
Met de META Fields for brands add-on, kan je eindelijk jouw metadata toevoegen aan de merkenpagina's! ✅
Installatie 🛠️
Om deze add-on te installeren is er wel een implementatie nodig van een ontwikkelaar. Het kan dus eventjes duren voordat de add-on actief is. Klik simpelweg op "Add-on aanvragen" en laat Plus+ onze development helden op de hoogte brengen. 👨⚕️
Nadat je op "Add-on aanvragen" hebt geklikt, zou je worden doorgestuurd naar de pagina "Mijn Plus+ add-ons". Tevens zie je de volgende melding verschijnen in de rechterbovenhoek van het dashboard.
Add-on instellingen/overzicht ⚙️
Na de installatie zul je zien dat de add-on in je overzicht staat, inclusief installatiedatum en status.
Bij deze add-on zou de status eerst op "Pending" staan, dit komt omdat de developers eerst de code zouden moeten toevoegen aan jouw webshop. Zodra de developers hier mee bezig zijn zou je de status zien veranderen in "In behandeling"
Als de developers de code hebben toegevoegd word deze status op "inactief" gezet, zodat jij hem eerst goed kan instellen en dan kan activeren!✅
Om de add-on te activeren klik je op het hamburger menu en kies je "activeren". Liever eerst een preview zien in test modus? Dat kan. Klik op "Activeren in preview-modus" en de add-on zou alleen zichtbaar zijn voor jou. Dus niet voor de klanten!
Instellingen ⚙️
Hey wat raar, deze add-on heeft geen instellingen? Wat nu?!
Dat klopt, deze add-on werkt namelijk uitsluitend met aangepaste vertalingen, hoe stel ik dit in?
Dit gaat natuurlijk met vertaalsleutels, echter hoeveel vertaalsleutels je nodig hebt, hangt af van het aantal merken dat je hebt! De vertaalsleutels zijn als volgt:
1. brand-[brandtitle]-title
2. brand-[brandtitle]-description.
De merk namen kan je gewoon 1 op 1 kopieëren en plakken, dat is wel handig! Dus geen gedoe met spaties en speciale tekens.
Voorbeeld:
Ik wil de merkenpagina "Dolce & Gabbana" een metatitel en description meegeven.
Titel:
Description:
Gebruik bij de 'vertaling naar Nederlands' (en/of je andere talen) dus een pakkende titel/description. Dit word in Google zo weergegeven.
Zet als vertaling naar het Nederlands bij de titel neer: De nieuwste collectie van Dolce & Gabbana vindt je goedkoop bij 'Bedrijfsnaam'
Let op! In de broncode verandert de titel en omschrijving niet, dit betekent niet dat het niet werkt. Je kunt deze tool gebruiken om te testen of de titel en description zijn veranderd (https://seositecheckup.com/tools/meta-title-test).