De sidebar is die leuke linkse zijkant en daar kun je het volgende in aan zetten:
Ga naar ‘design’ – ‘customize theme/personaliseer thema’ en bepaal of je de sidebar “ook” op de homepage wilt. Dit doen we omdat hij op de vervolgpagina’s namelijk wel aan staat. Je kunt overigens wel alles “in” de sidebar uitzetten, als je dat wilt.
Goed: Er zijn 3 opties in je sidebar (zijbalk)
1. Toon USP’s in je sidebar
Dit toont de vier USP’s die je invoert bij ‘USP’s” sidebar. Deze voer je in even verderop in hetzelfde blok bij:
*Er zijn altijd wel vier USP’s (UNIQUE SELLING POINTS) te bedenken over jouw winkel. Vul deze dan ook allemaal in.
De titel van je USP bar.
Deze titel staat in de vertalingen van je Lightspeed webshop. In het topic vertalingen leggen we uit hoe dit werkt. Het lijkt heel moeilijk, maar het is heel makkelijk.
*Sommige stukjes in de webshop hebben een vertaling nodig, simpel omdat wij niet weten wat jullie webwinkeliers op sommige plekken willen communiceren naar jullie bezoekers. Onze gedachten van een USP block is ‘kopen bij ons’, maar misschien wil jij ‘onze voordelen. Hoe je dat doet? Lees je bij vertalingen, of hieronder. Helemaal makkelijk: je kunt het ook direct vertalen naar meerdere talen (mocht je meerdere talen in je webshop voeren).
Wij hebben elk stukje tekst in de webshop een standaard Engelse “hoofdvertaling” gegegeven. De vertaling voor de titel van het USP blokje in de sidebar is: usp sidebar title (een overzicht van essentiële dingen staat in vertalingen. Helemaal fijn in een overzichtje.
Deze zet je zo in de vertalingen van je Lightspeed webshop:
Ga naar ‘inhoud’ – ‘translations’ en klik rechtsboven (linkse knop) op ‘voeg custom vertaling toe’ / ‘add a custom translation).
Hier staat voer je in het bovenste veld de ‘key’ in, dat is in dit geval: usp sidebar title en vertaal deze zin naar elke taal die je voert.
2. Toon ‘laatst bekeken artikelen’ in de sidebar
Simpel as that: wil je dat bezoekers kunnen zien wat ze net bekeken hebben? Vink deze aan.
3. Toon ‘tags’ in je sidebar
Tags? Wat zijn dat? Dat zijn die dingetjes die je in de producten in je backend kan invoeren per product. Als je bijvoorbeeld elke rood artikel de tag rood geeft, en een bezoeker klikt toevallig op zo’n tag ‘rood’, dan ziet hij een overzicht van alle producten met de tag’ rood’.